Історія фірми Steinway & Sons

 

STEINWAY & SONS “THE DOHENYВже понад півтора століття ім’я Стейнвей (точніше “Стейнвей і сини” – Steinway & Sons) є невід’ємною частиною світової музичної культури та спадщини. Творець близько 600 тисяч музичних інструментів за свою історію, ім’я Стейнвей стало майже синонімом для фортепіано. Не так багато є концертних залів, консерваторій та музичних шкіл, які б обходилися без інструментів Стейнвей. Більше 1600 відомих виконавців грають виключно на цих інструментах. Найбільш шановані піаністи минулого, серед яких Ференц Ліст, Джакомо Пучіні, Ріхард Вагнер, Сергій Рахманінов, Ігор Стравінський, Артур Рубінштейн, Джордж Гершвін, Дюк Еллінгтон і багато інших об’єднані роялем Стейнвей.

Історію “Стейнвей і сини” почав Генріх Енгельгарт Штайнвег (Steinweg), що народився в 1797 році в Пруссії. Дитинство майбутнього фабриканта пройшло в період Наполеонівських воєн і окупації, в цей час загинули батьки і сестри Генріха. У 1815 році він брав участь у битві проти армії Наполеона при Ватерлоо і був нагороджений медаллю “За хоробрість”. Будучи спочатку столяром, потім органістом у церкві, будівельником органів, майстром червонодеревником, в 1825 році в домашній майстерні (за легендою, на кухні) Штайнвег виготовив своє перше фортепіано, як весільний подарунок своїй нареченій, Джулії Таймер, дочки фабриканта з виготовлення рукавичок.

У 1835 він заснував фортепіанну фірму “H.Steinweg” і почав виставляти свої вироби. Його творіння швидко здобули широку популярність і повагу, на перших етапах одним з його постійних покупців був герцог Брауншвейгський, в чиїх військах він бився у війні з Наполеоном, що сприяло підняттю репутації майстра. У Німеччині його фірма випустила 482 рояля і піаніно. Один з перших роялів, виготовлених в 1836 році зараз зберігається в колекціях Метрополітен-музею в Нью-Йорку.

У 1848-49 роках у Німеччині відбулася революція, дбаючи про безпеку своєї сім’ї і не бачивши перспектив для успішного продовження бізнесу в умовах хаосу та невизначеності, Генріх Штайнвег в 1850 році (у віці 53-х років) вирішив з сім’єю емігрувати до США. Один з його синів, Карл, безпосередній учасник революційних повстань, ховаючись від переслідування, виїхав до США раніше, повідомивши батька про оптимістичні прогнози перенесення бізнесу за океан. Для продовження бізнесу в Німеччині залишився старший син Теодор.

Після трьох років акліматизації, вивчення мови, ділової практики ринку та роботи на інших різних виробників фортепіано, Штайнвег вирішив заснувати власну фірму. Змінивши прізвище на американський манір, перевівши останній її склад з німецької на англійську мову, – “weg” (“шлях”) – “way”, 5 березня 1853 Генріх Штайнвег заснував компанію “Steinway & Sons” (Стейнвей і сини) на Манхеттені.

Перший випущений у США рояль отримав номер 483 і був проданий за 500$ – значну суму в ті часи, старша дочка Доретта була хорошою піаністкою і запропонувала безкоштовні уроки гри на фортепіано, щоб зробити перший продаж.

Нью-Йорк в той час був основним центром США з виробництва фортепіано, запеклу боротьбу за панування вели десятки конкуруючих фірм. Компанія взяла за основу своєї діяльності три тези Генрі Е.Стейнвея: “Створювати найвищий стандарт, а не ціну”, “ніяких компромісів щодо якості”, “завжди прагнути поліпшити інструмент”. Це створило умови для досконалої організації виробництва. Фірма Стейнвей швидко переросла свою першу сімейну майстерню і в найближчі роки постійно розширювалася, до 1859 року випуск досяг 500 інструментів в рік, а два роки потому вже 1800-го, і Стейнвей раптом виявив, що є найбільшою фортепіанної компанією в світі … всього через вісім років після свого заснування, це був дуже бурхливий розвиток, навіть за американськими мірками.

Найважливішими елементами успіху Стейнвей були якість і безперервне вдосконалення інструменту, в буквальному розумінні постійний винахід нового. До кінця дев’ятнадцятого століття фірма налічувала 114 різних патентів, що охоплюють найбільш важливі розробки в конструюванні фортепіанної техніки.

Іншою найважливішою складовою успіху була продумана маркетингова політика, спрямована на популяризацію фортепіанного мистецтва в цілому і їх марки зокрема. Другий син Генріха, Вільям Стейнвей винайшов спритний маркетинговий хід: фірма фінансувала гастролі і концерти відомих піаністів, єдиною умовою було використання рояля “Steinway & Sons”. (Зараз цим методом користуються усі відомі виробники музичних інструментів та обладнання).

Пізніше були відкриті кілька Стейнвей-холів – концертних залів, у яких виступали провідні світові піаністи. Крім використання для концертів, ці холи були школами для музичного навчання і демонстраційними майданчиками. Постійна участь у міжнародних виставках та вищі нагороди та призи практично в кожній виставці, в якій вони брали участь. Все це призвело до панування Стейнвея в концертних залах світу. У 1972 році нащадки Генрі Стейнвея продали фірму, з тих пір ще кілька разів змінювалися власники, але це не позначалося на якості і престижі компанії. Зараз “Steinway & Sons” є частиною корпорації Steinway Musical Instruments, Inc., яка випускає, крім фортепіано, струнні, духові та ударні інструменти різних марок.

Яндекс.Метрика