Поради юним співакам

Дорогий друже, вітаю тебе на цьому радісному й нелегкому шляху співака. Можливо ти тільки починаєш своє навчання або маєш певний співацький досвід… Можливо ти маєш яскравий співацький потенціал або сподіваєшся його розвинути… У будь-якому випадку пам’ятай:

  • по-перше, твоя мета – доставити всім, хто тебе слухає, задоволення;
  • по-друге, твій успіх цілком залежить від твоєї працьовитості, постійності занять та впевненості у своїх силах;
  • по-третє, завжди із вдячністю та повагою відносься до кожного, хто допомагає тобі на цьому шляху.

Коли ти будеш співати пісні з цієї збірки, зверни увагу на довідку про автора, та про твір. Автор є представником певного культурного середовища. Ти краще зрозумієш його творчий замисел, коли будеш знати з якої він країни: у якому столітті жив та працював. А коли твоє виконання буде відповідати стилю даного композитора, ти зможеш якнайкраще донести до слухачів його думку.

Любий друже, для зручності вивчення нових творів важливо знати музичні терміни, які можна знайти у термінологічній довідці За допомогою термінів автор твору бажає пояснити тобі те, що він вважає найбільш важливим у своєму творі. Існують терміни, які тобі вже зустрічалися, і тому ти їх добре знаєш і без перекладу.
Запам’ятай декілька правил:

  • Вокал – мистецтво переможця!
  • Чим більша помилка, тим ширша посмішка!
  • Взяв паузу – тримай!
  • Ні в якому разі співак не має зупинитися!

пісні для дітей

Вибір пісень для дітей

Весь існуючий дитячий репертуар можливо поділити на дві частини:

  1. твори, які виконуються для дітей;
  2. твори, які виконують самі діти.

Твори, які співають самі діти, у свою чергу поділяються на чотири частини відповідно до складу виконавців:

  • для хорового виконання;
  • для хорового ансамблю;
  • для вокального ансамблю;
  • для сольного виконання.

Однією з основних проблем сольного співацького виховання підростаючого покоління є проблема навчально-художнього репертуару. На сьогоднішній день викладачам пропонується великий вибір нотних примірників. Але при наближеному огляді вокалісти-практики роблять сумний висновок: більшість творів не відповідає співацьким можливостям дітей та підлітків. Чому? Тому що не дотримуються вимоги:

  1. до діапазону творів (тобто образний зміст пісні не відповідає співацьким можливостям дитини);
  2. до теситурного навантаження (тобто основне співацьке навантаження твору не враховує природу дитячого голосу);
  3. до відповідності тонального плану твору співацькому діапазону дитячого голосу;
  4. до зручності мелодії відповідно до особливостей дитячого співацького голосу (тобто урахування перехідних нот) і т.п.

як правильно співати

Манера співу або як правильно співати

Протягом століть еталоном bell canto вважається італійська школа. Українська національна співоча традиція наближається до італійської за її стилістичними особливостями та наспівністю мови. Вокальне навчання дітей в домутаційний період необхідно здійснювати у рамках дорослої академічної манери співу у жіночому варіанті (як дівчаток, так і хлопчиків). Дана манера є базовою для виховання співацької культури особистості.

Ефективність формування вокально-слухових навичок юного співака в процесі навчання значно підвищується завдяки цілеспрямованому формуванню вокально-слухацької установки як готовності учня до вокально-слухових дій. Вокально-слухацька установка забезпечує стійку і цілеспрямовану реакцію учня на вокально-педагогічний процес. Сформована вокально-слухова установка спонукує юного співака націлювати свою діяльність у визначеному напрямі і діяти послідовно у всіх ситуаціях, з якими вона пов’язана. Вона є психоло¬гічною умовою, на базі якої можливе найбільш ефективне формування вокальних навичок учня.

Залишити коментар

Яндекс.Метрика