Соломія Амвросіївма Крушельницька

У перші десятиріччя XX .ст. на оперних сценах світу царювали чотири особи чоловічої статі:

•    Баттістіні;
•    Карузо;
•    Тітта Руффо;
•    Шаляпін.

І лише одна жінка спромоглася сягнути їх висот і стати врівень з ними. Нею була Соломія Крушельницька.

Найвимогливіші критики світу називали Соломію Крушельницьку «незабутньою Аїдою», «єдиною у світі Джокондою», «найчарівнішою Чіо-Чіо-сан», «неповторною Галькою», «ідеальною Брунгільдою», «вражаючою Валькірією», «найпрекраснішою Саломеєю», «винятковою Лорелеєю» і т. д. За свідченням тогочасної преси світу, майже в кожній ролі вона була неповторною, а в багатьох лишається й досі неперевершеною.

Творчість Соломії Крушельницької мала величезний вплив на розвиток вокального мистецтва в усьому світі, а її ім’я золотими літерами вписане, в історію світової опери. Ця чарівниця здобула широке визнання навіть в Італії — батьківщині бельканто.

Коротка біографія

 

Гордість нашої землі - Соломія

Народилася Соломія Амвросіївна Крушельницька 23 вересня 1873 р. в селі Білявинці Бучацького повіту на Поділлі, а виростала в селі Біла, біля Тернополя, куди невдовзі переїхали її батьки. Ще маленькою Соломія почала співати, дивуючи всіх навколо. І геній Музики, що рік за роком зростав разом із нею, завжди віддано супроводжував її в житті і в чудотворному сходженні до ду-ховних і мистецьких вершин.

Соломія Крушельницька, збагачена досвідом музичних знань, які отримала у Львівській консерваторії (клас професора Валерія Висоцького), їде до Італії, де навчається у прославленої Фаусти Креспі. Вона приїхала до Мілана вдосконалювати техніку співу. Після успішних виступів в Італії Соломія співає у Львові, Варшаві, Петербурзі, Одесі, Парижі, а потім знову в Італії.

Найкращі театри цієї країни пропонують їй свої сцени. Вона з тріумфом співає в Римі і Мілані, Трієсті і Флоренції, Неаполі і Кремоні, Туріні і Палермо, Пармі і Брешії та в багатьох інших містах.

Величезний успіх разом з великим Артуро Тосканіні чекав її у римському театрі «Костанці», міланському Ла Скала в операх «Аїда», «Адріана Лекуврер», «Дон Карлос», «Валькірія», «Лорелея», «Федра», «Саломея», «Електра», де вона виступала з прославленими співаками Енріко Карузо, Маттіа Баттістіні, Тітта Руффо.

Співачка в образах

 

Різнобарвна палітра якостей співачки

Голос співачки — за визначенням італійських критиків — абсолютне сопрано широкого діапазону, якому властиві тільки йому притаманна привабливість і специфічний чарівний оксамитовий тембр.

Він сильний, запальний, звучний і співучий. Всебічно обдарована й освічена, сповнена високого артистичного чуття і шляхетності, Соломія Крушельницька розмовляла й співала українською, польською, російською, італійською, іспанською, французькою, німецькою й англійською мовами. Вона прекрасно грала на фортепіано і сама вивчала партитури та ролі, не звертаючись по допомогу до фахівців.

Соломія Крушельницька з однаковим успіхом співала як суто ліричні, так і драматичні партії, а закінчила свою кар’єру героїко-драматичними операми Р. Штрауса, Р. Ваґнера, І. Піццетгі, А. Каталані. За свідченням Артуро Тосканіні, у творах названих композиторів Соломія Крушельницька була і залишається неперевершеною.

Соломія Крушельницька була першою і найактивнішою пропагандисткою в Європі, Африці й Америці українських народних пісень, творів вітчизняних композиторів. На честь співачки був названий оперний театр у Львові.
Померла співачка у 1952 р.

Залишити коментар

Яндекс.Метрика