Цікаво знати 16

<назад 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 далі>

Одного разу у Відні з’явився бідний молодий чоловік з рекомендаційним листом від свого першого вчителя музики. Він прийшов до віденського капельмейстера, вручив йому свій рекомендаційний лист і попросив дати йому уроки контрапункту.

Капельмейстер розвернув конверт і з подивом прочитав:

“Цей молодий чоловік зовсім збожеволів на музиці, вважає, що стане великим композитором і скаже своє слово. У нього абсолютно немає ніякого таланту, і він за все своє життя не вигадає нічого путнього “​​.

Капельмейстер з непроникним виразом обличчя кинув листа в камін і погодився дати молодій людині на ім’я Йозеф Гайдн кілька уроків контрапункту.

 

Одного разу Даніель Обер зізнався Вагнеру, що він тридцять років писав музику, перш ніж зрозумів, що абсолютно позбавлений таланту. Вагнер, швидше ствердно, сказав:

– “Після цього ви, звичайно, перестали писати музику?”

Обер важко зітхнув:

– “На жаль, це було абсолютно неможливо, тому що я став занадто знаменитий!”

 

Джованні Перголезі прожив своє коротке життя в бідності. До його будинку стікалася маса відвідувачів, щоб побачити цього мага звуків і його житло, і всі дивувалися, чому він, людина, що створює такі чарівні твори, не може побудувати собі новий будинок. Композитор терпляче роз’яснював:

– “Звуки, з яких я створюю музику, дані нам Богом безкоштовно, на відміну від каменів, з яких треба будувати будинок. І хто знає, яке з будівель виявиться довговічнішою?”

 

Коли польський скрипаль Генрік Венявський був у Петербурзі, один з “покровителів мистецтв” запросив його на чашку чаю. І ніби мимохідь, він сказав:
– “До речі, прихопіть з собою і скрипку”.
Венявский відповів:
– “Дякую вам від імені моєї скрипки, але вона чаю не п’є”.

 

Цей курйозний випадок стався на самому початку музичної кар’єри Джорджа Гершвіна (1898-1937) – знаменитого американського композитора та піаніста.
Джордж отримав від свого видавця (у якості оплати за кілька музичних творів) срібний годинник, який, як з’ясувалося, був несправний.
Через деякий час обурений музикант прийшов до редакції, щоб скаржитися, що годинник не йде. На що видавець відповів:
– А Ви що, думаєте, Ваші пісні «йдуть?»

 

 

Декілька цікавих фактів про фортепіано:

  1. Фортепіанні клавіші були спочатку зроблені зі слонової кістки (а точніше з бивнів слонів), звідси і походження фрази “лоскотати клавіші зі слонової кістки”. Вони залишалися такими до 1950 року, поки вартість та екологічні проблеми, викликані масовим виробництвом фортепіано, які спричинили масові протести проти торгівлі слоновою кісткою, яка була остаточно заборонена в 1990 році, не змусили виробників перейти на пластикові клавіші.
  2. Новий інструмент повинен бути настроєний, принаймні, чотири рази протягом першого року. Сезонні зміни в температурі і вологості можуть фортепіано розстроїти. Після першого року, його треба настроювати два рази на рік.
  3. Знамените піаніно Steinway, яке стало еталоном хорошого піаніно могло називатися абсолютно іншим ім’ям. Генрі Стейнвей, який є засновником компанії Steiway спочатку носив ім’я Енгельхард Стейнвег, яке змінив після приїзду в Сполучені Штати.
  4. Фортепіано абсолютно самодостатній інструмент, який не потребує допомоги інших інструментів і може відтворювати мелодію з акомпанементом, при цьому більшості інструментам потрібно супровід фортепіано у вигляді акомпануючого інструменту.
  5. Незважаючи на те, що піаніно – інструмент зі струнами, проте його помістили в розділ ударних симфонічного оркестру.

<назад 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 далі>

Яндекс.Метрика